Hahmon luominen ja elävöitys

Löydä toinen minuutesi!
Elävöitystoimintamme on taas aloiteltu ja vierailimme Herkkujen Hämeessä sekä Rottien pyhimyksen ensi-illassa taikoen keskiaikaista tunnelmaa jäsentemme toimesta. Meiltä löytyy käsityöläistä, kurjalaista, aatelista sekä kaikenkirjavaa keskiaikahahmoa.

Hahmotus-hahmonluomis ja elävöityskerho aloitti kesäkuussa ja olemme tavanneet toisteiseksi etänä. Ensimmäisellä tapaamisella kävimme läpi keskiaikaisen aikajanan pukuhistoriasta ja sitten kahlasimme tuhatvuotisen aikavälin historiallisista tapahtumista, paikoista ja ilmiöistä aina Länsi-Rooman tuhosta varhaiseen renessanssiin. Syväluotasimme viikinkejä, 1100- ja 1200-lukuja ja seuraavaksi perehdymme myöhäiseen keskiaikaan, kun matkamme vie tarkastelemaan 1300-ja 1400-lukujen pukeutumista, ihmisiä ja ilmiöitä. Aikajanamme loppuu renessanssiin ja Suomen keskiajan määriteltyyn päättymiseen vuoteen 1520.

Hahmotuksen historian tutkiskelun tarkoitus on avustaa jäseniämme löytämään oma paikkansa historiassa ja helpottaa hahmon luomista ja elävöityksen aloittamista.